בשביל לנצח, צריך לשחק!

זה נשמע קלישאתי, אפילו קלישאתי מאוד, אבל זו האמת. אני לא מתכוון להתחיל לדבר בפוסט הזה על "לתחיל להזיז את התחת", כי אם אתם לא עושים את זה, זו כבר בעיה שלכם. הפוסט הזה מוקדש לנושא אחר, אשר יותר מתקרב לתחום הקזינו, הימורים.

כאשר יש לכם עסק, תיתקלו לא אחת בהמון דילמות בנוגע לקבלת החלטות. לפעמים תעמדו מול החלטה אשר יכולה להטיס אתכם למעלה אך גם לגרור אתכם במהירות האור למטה. לפעמים רעיונות נראים יפים רק בתיאוריה, אבל במציאות הם נראים אחרת.

הדרך היחידה לבדוק אם הרעיונות שלכם טובים או לא, היא לבדוק אותם בפועל. אם יש לכם רעיון פשוט תממשו אותו. והכי חשוב, הכי חשוב זה לעולם לא להצטער על פעולות אשר ביצעתם, אלא רק ללמוד מהם. מה שתמיד קורה זה ברגע שיש לכם רעיון, יש לכם בדיוק שתי החלטות. במידה והחלטתם לפחד, ולא להוציא את הרעיון לפועל, אתם תצטערו על כך לתקופה ארוכה. במידה והחלטת לפעול לפי הרצונות שלכם, וכן הוצאתם את הרעיון לפועל, ובסופו של דבר הרעיון נכשל, גם פה תצטערו על ההחלטה הרבה זמן. כך שסיכוי גדול שבסוף בכל מקרה תצטערו.

לעומת זאת, במידה וכן החלטת ליישם את הרעיון, ובסופו של דבר הוא כן הצליח, מה שנראה לי הכי הגיוני שיקרה, אתם תרימו את העסק שלכם לגבהים חדשים. אני תמיד אומר ללכת עם המחשבה וליישם את הרעיון, במקרה הכי גרוע, תמיד יש דרך חזרה, גם אם זה אומר שליום או יומיים הפסדתם קצת/הרבה כסף.

תחשבו כך, שכמו שאמרתי, במקרה הגרוע אם תלכו אחר הרעיון אתם תפסידו כסף, אבל כסף הולך וכסף בא. הפסדתם כסף במקום אחד, תרוויחו אותו במקום אחר. בנוסף לכך, אני אפילו לא חושב שזה להפסיד כסף, אני חושב שזה להשקיע כסף. מאחר ואתם צוברים ניסיון, ידע, ויכולת. פשוט תתייחסו לזה כמו להשקיע כסף בקורס, וכמה שהקורס יותר יקר, כך תלמדו ממנו יותר.

ולמה אני כותב לכם את זה?

כי כבר כמה זמן הסתובב אצלי רעיון כלשהו, ושבוע שלם לקח לי להתלבט אם ליישם אותו. זה היה מסוג הרעיונות אשר או שימוטתו את העסק לשבוע (בערך), או שירימו אותו בכמה רמות. גם תמיד יש את האופציה שהעסק לא יינזק.

כרגע, לאחר שמימשתי את הרעיון שהיה לי, הקמפיינים שלי רצים כבר כמה ימים. בקרוב אני אכתוב גם על הרעיון עצמו, שאני חושב שהוא רעיון טוב, אבל עדיין אין לי מספיק תוצאות בשביל לאשר את זה. נכון לעכשיו, אני לא רואה סימנים כלשהם של נזק, אבל קשה להגיד, עדיין… בכל מקרה, אני צופה שבמלוא שבוע למימוש הרעיון, אני אכתוב עליו בבלוג, ואשתף אתכם.

עד אז, תחיו לפי הרעיונות שלכם!

3 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. 1nis   24 ביוני 2008 בשעה 22:06
    (#)

    אני יכול רק לנחש

     

    לדעתי יכול להיות שזה קשור לרעיון ששלחת

    זה אולי שזה קשור למה שהעלת בשיחה עם נציג גוגל

    בדבר שיכפול פרויקט

     אני לא יכול להגיד בדיוק איך דבר כזה יכול לעזור, אבל אם יש משהו שלמדתי מהניסיון שלי בחיים (כ18 שנות ניסיון)

    אני יכול להגיד שיש דברים שפשוט עובדים

    בלי סיבה ברורה ואפילו בלי סיבה מסובכת

    פשוט עובדים- לא אומר שזה כוח עליון או משהו כזה חס וחלילה אלה יותר בכיוון של תבניות מסוימות שקימות בכל מנגנון בעולם אם זה חברתי כלכלי או אפילו מנגנון מתוכנת במחשב שאני יודע שבהם אתה מתעסק מעצם עיסוקך

     

    אה ועוד משהו שלמדתי בחיים שדברים תמיד תמיד יסתדרו בסופו של דבר גם אם זה נראה סוף העולם בסוף זה יסתדר (אם כי איזה גודל משברים יכול להיות לילד מתבגר קדם גיוסו לצהל?)

    אלא אם כמובן תסתמך על זה שהכל יסתדר ותשב בחוסר מעש

     

     

    אגב רציתי לשאול אותך- אם רק השתחררת מהצבא  לא מזמן (נכון לתאריך פתיחת הבלוג)

    אני יכול להבין שכשאתה אומרשאתה תוכניתן בעיסוקך הכוונה לתפקידך הצבאי?

  2. אביב   4 באוקטובר 2009 בשעה 17:36
    (#)

    התחברתי – עמוק! אני והשותף שלי לשיווק, נחלנו כמה כישלונות קטנים עד עכשיו בניסיון להרים פרויקט רציני, שמוכר מוצר שעולה כסף לאנשים, ולא סתם להמשיך ולהיות תקועים לנצח בעסקי הלידים… כמה שאנחנו מתאמצים, בסוף אנחנו עדיין לא מרוצים, ואין תוצאות בכלל, אף מכירה! אנחנו מנסים לפעול בשיטת קיר החרא ההדרגתי, שבוא זורקים גושי חרא על הקיר אחד אחד, ומתבייתים על משהו רק כשהוא נדבק… ROFL… בכל מקרה, אני מקווה לרעיון טוב ויעיל בקרוב, עם ROI מספק…

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!