$5,000 בשם המדע!

שלא תגידו לי מתישהו שאני כותב הרבה אבל לא פועל על פי "נאה דורש, נאה מקיים", אני הולך להוות כאן דוגמא אישית למשהו, ולהקצות לעצמי $5000 לבחון כמה דברים שמעצבנים/מסקרנים אותי. כבר אמרתי לכם, שהנשק היחיד שבעזרתו משווקי תוכניות שותפים מצליחים הוא ניסוי ותהייה. אני מאמין בזה בכל עמקי נשמתי, ולכן אני הולך להקציב לעצמי $5000 שיהוו לי שכר לימוד.

גוגל לא אישרו לי עדיין קרדיט של $30,000 בחודש, ולכן אין לי עדיין מספיק כסף בשביל לעשות כל מה שאני רוצה. לעומת זאת, הבנק שלי, כן הגדיל לי את הקרדיט שלי ב-$4000 בחודש (כך זה כשיש הכנסו נאות), ואני מאמין גם שביום רביעי (כשאני כבר אקבל עוד תשלום מקליקבנק), אני אלך עוד פעם לבנק ואבקש מהם להגדיל עוד פעם את הקרדיט.

בינתיים, חבל לי על הזמן, ואני כן רוצה להתקדם, על מנת לעמוד במטרה אשר הצבתי לעצמי לחודש אפריך, אז אני אפעל בכל זאת, למרות שעדיין יש לי סכום מוגבל שאני יכול להוציא מהכרטיס אשראי. אני אנסה להיות יצירתי, ולנסות להוציא את המקסימום מהמינימום.

נכון שאמרתי שאני צריך לעמוד במטרה של חודש אפריל, אבל במצב הנוכחי המקסימום אשר אני אגיע אליו זה מה שכבר הרווחתי בחודש מרץ. מהסיבה הזו אני צריך מוצרים חדשים לשווק. רק לפני שאני אמשיך לפרט על המשך הניסוי, אני חייב לציין שהניסוי הזה או שיגרום לי לעקוף את מה שהרווחתי בחודש הקודם, או שיגרום לי להרוויח הרבה פחות מאשר בחודש הקודם, כך שזה סיכון שאני לוקח וצריך לקחת אותו.

בתחילת דרכי בשיווק תוכניות שותפים, אני פרטתי שאני ניסיתי לעבוד עם Direct Linking, כלומר, את המודעות שלי ב-AdWords אני מקשר ישירות להופ-לינק אשר אני מקבל מקליקבנק. מי שזוכר, ציינתי לא אחת בבלוג, שהשיטה הזו גרמה לי להפסיד המון כסף, ובשיטה הזו לא הצלחתי למכור אפילו מוצר אחד! בגלל שבאותה העת הייתי מתחיל, יכלו להיות לזה מספר סיבות, ולאו דווקא בגלל שהשיטה לא פועלת.

עמית מהטה, סופר אפיליאייט שאני מרוסס לבלוג שלו, וגם מאוד-מאוד מעריך (לעולם לא דיברתי איתו), כתב לאחרונה בבלוג שלו פוסט על Direct Linking. בגלל ההערכה הרבה שאני רוחש אליו, ובגלל שהוא אמר שמהניסיון שלו זה פועל, אני מרגיש, שאני חייב לתת לשיטה הזו עוד צ'אנס. במקרה הגרוע, כשאני אלך מתישהו לאפילאייט סאמיט, אני ארביץ לו מכות :) (סתם בצחוק).

הסיבות אשר בגללן אני רוצה לבדוק את השיטה הזו בשנית, וזאת למרות שהולך לי עם כתיבת עמודי נחיתה, זה בגלל אופן העבודה שלי. כבר כתבתי על כך בעבר, אני אוהב לעבוד בשיטה המטריציונית, מה זה אומר? את כל הפעולות שאני עושה, אני עושה לרוחב, למי שלא קרא את זה מקודם, אני אסביר על כך שוב. רק קודם לכן, אני רוצה להזכיר לכם פרט חשוב, כשאני מתחיל לקדם מוצר, אני מתחיל לקדם 10. כבר סיפרתי לכם שאני עובד על פי סטטיסטיקה.

עכשיו, כשנזכרתם שאני עובד על פי סטטיסטיקה וישר מעלה 10 קמפיינים, הנה מה שזה אומר לעבוד בשיטה המטריציונית. זה לא מסובך מידי. ראשית בוחרים 10 מוצרים, אחד אחרי השני (בבקשה אל תשאלו בתגובות איך בוחרים מוצר?, כבר כתבתי על זה). לאחר שיש לנו את התמונה המלאה של כל 10 המוצרים, אנחנו צריכים לעשות מחקר מילים (גם במחקר מילים אני רוצה לבדוק שיטה כלשהי, בהמשך). בשיטה הזו, את המחקר מילים, אני עושה אחד אחרי השני. זאת אומרת לכל ה-10 בבת אחת. לאחר שאני מסיים לעשות את המחקר מילים, אני עושה סיגמנטציה, לכולם, אחד אחרי השני.

באופן זה אני ממשיך לעבוד. כתיבת מודעות – אחת אחרי השניה. כתיבת עמודי נחיתה, אחד אחרי השני. בקיצור, הבנתם את הרעיון! אני עובד לרוחב, ולא לוקח מוצר מעלה אותו, ואז עובר למוצר הבא, אלא הכל ביחד! הסיבה שאני עובד כך, היא בגלל שמצאתי שזו הדרך הכי יעילה בשבילי לעבוד, מאחר ובאופן הזה, אני מתמקד רק באותה רוטינה בו זמנית. גיליתי, שכשאני עובר מרוטינה לרוטינה לרוטינה, ואז חוזר להתחלה, אני הרבה פחות מרוכז, ומבזבז המון זמן בין רוטינה לרוטינה. פשוט, בכל מעבר בין הרוטינות מצריך לצאת כל פעם מחדש מאיזור הנוחות.

מאחר ואני כותב את כל עמודי הנחיתה, אחד אחרי השני, ומעלה אותם אחד אחרי השני, ייקח לי בערך שבוע לסיים את כל התהליך – כתיבה, שכתוב, שליחה לבדיקת שגיאות כתיב, וכו… מהסיבה הזו, אני אעלה את הקמפיינים בדיירקט לינקינג, ואחרי זה אצרף אליהם עמודי נחיתה.

כל פעם, לפני שאני מעלה קמפיין, גם אם זה בשיטה המטריציונית וגם אם לא (כמו שנהגתי לעשות בעבר), אני כותב לעצמי תוכנית פעולה. לכתוב תוכנית פעולה זה דבר חשוב ביותר, מאחר וכך אנו לא נכנעים לרגשות שלנו (קמפיין שמפסיד הרבה כסף), אלא פועלים על פי חוקים אשר הגדרנו לעצמינו מראש. בתוכנית פעולה, אני מפרט בדיוק מה אני הולך לעשות תוך כדי ציון זמנים, או מתי אני מסיים את הקמפיין.

מאחר וכמו שציינתי בתחילת הפוסט, כרגע, אין לי מספיק קרדיט להשתמש בו לצרכי פרסום PPC, אני אהיה יצירתי, כמו גם במחקר מילות מפתח שאני אפרט עליהם אח"כ. את הפרסום אני אפרסם בזמנים שבהם יש לי הכי הרבה מכירות, וכך אני יכול לשאוף ל-Conversion Rate הרבה יותר גבוהה מבד"כ. בד"כ אני שואף ל-1%, פה אני אשאף ל-3%!

רציתי לכתוב עכשיו תוכנית פעולה, כתבתי אותה כבר על דף, אבל מאחר והפוסט הזה גם כך כבר ארוך מידי, וגם כי תם הזמן אשר אני מקדיש היום לבלוג, מחר אני אפרסם את תכנית הפעולה שלי. בינתיים, אני כבר מתחיל לעבוד על פיה. צפו לעדכונים בנושא בהמשך!

22 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אנונימי בצרות   14 באפריל 2008 בשעה 15:21
    (#)

    שלום רב,

    התחלתי לפני שבוע ללמוד לעומק את כל הנושא של עשיית כסף באמצעות האינטרנט. אני חושב שהבלוג שלך מצויין ויש לך ניסיון עשיר ויפה שאתה מוכן לשתף את כולם בו, יחד עם זאת הייתי מעוניין שתייעץ לי ולאורחיי הבלוג כיצד מרוויחים כסף באמצעות תוכניות שיתופים שמפרסמים בפורומים או YAHOO ANSWERS ? אני יודע שזה נשמע מצחיק אבל אני כבר שלושה ימים לא רואה דולר למרות שהשקעתי הרבה מחשבה בבחירת המוצר, למדתי אותו והכנתי כתב תשובה לכל שאלה שעלתה בצורה מקצועית. יתר על כן, אשמח אם תוכל לרשום אילו עוד אתרי "שאלות" קיימים?

     

    תודה

     

    אנונימי בצרות

    • המיליונר בפיגמה   14 באפריל 2008 בשעה 15:28
      (#)

      למה שאני אעזור לך אם אתה לא עוזר לעצמך?

      במיוחד כשאתה מגיב לפוסט הזה, שבו ציינתי בפירוש, אבל ממש ממש בפירוש, שאני משקיע זמן רב במציאת 10 מוצרים.

      אז אם אני, שכבר מרוויח לא מעט כסף, יכול להרשות לעצמי "לבזבז" זמן על בחירת 10 מוצרים, כך גם אתה.

      תבחר 10 מוצרים, תנסה לשווק אותם,
      אם לא תצליח, תבוא אליי בשאלות.

      כך בחשבון שהמחירה לא תגיע לך תוך 5 דקות מרגע הפרסום. זה יכול לקחת גם שבוע!

  2. אנונימי   14 באפריל 2008 בשעה 16:20
    (#)

    שלום רב,

     

    תחילה תרשה לי להוריד בפניך את הכובע – בחור בן 22 שעושה חיל (וכסף) דרך המחשב בבית, כל הכבוד. אני מכיר את התחום של שיווק באינטרנט כבר הרבה אבל מעולם לא היה לי את האומץ או את הזמן להתחיל ולעסוק בזה ברצינות. לפני שבועיים הגעתי להחלטה שאין מה לעשות וחייבים לשנות את הרוטינה הבלתי נסבלת הזו של החיים. התחלתי לקרוא המון, חלק מהדברים שקראתי הוא הבלוג שלך. אני צריך את עצתך. מכיוון שאין לי הרבה כסף לזרוק עכשיו (מתמחה במשפטים :( …. החלטתי לשמוע לעצתך וליצור הופלינק מקליק בנק ולפרסם אותם במקומות כמו YAHOO ANSWERS, העניין הוא שכבר עבר שבוע ושום דבר לא זז. עשיתי את כל השלבים כמו שהסברת, חקרתי את המוצרים שאני משווק עד תום. יש לך עצה? יש עוד מקומות בהם אנמי יכול לפרסם? אני חייב שתזרוק איזה עצם כי אני בצרות…

     

    תודה

     

    אנונימי בצרות

    • המיליונר בפיגמה   14 באפריל 2008 בשעה 21:49
      (#)

      תודה על המחמאות, אני מבין את זה שאין לך את הכסף לשפוך כרגע על PPC, וזה בסדר, יש עוד דרכים להצליח.

      אבל חשוב שתבין דבר אחד, זה לא כסף קל, כמו שאנשים חושבים. כנראה נכשלתי להדגים את זה בבלוג, כי למרות שאני כותב על זה, אתם לא באמת רואים אותי עובד. אז הנה כמה דברים שיש לי להגיד על זה:

      1. זה לא כסף קל, והמפתח הראשון להצליח זה להבין את זה
      2. אם אתה עוקב אחרי הבלוג תראה שלקח לי חודש עד שהיה לי את המכירה הראשונה שלי, ואם אתה רוצה אפשר להוסיף לזה גם עוד חודש ללא מכירות בשנת 2005, כשלראשונה נפגשתי עם התחום והתחלתי לעשות.
      3. במהלך החודש הזה, שבו לא היה לי מכירות הייתי מתעסק בתחום כ-16 שעות ביום, וישן בערך 3 שעות בלילה – כולל סופי שבוע.
      4. גם אחרי שהיה לי את המכירה הראשונה שלי, המשכתי להשקיע את אותה כמות השעות, כי המכירות לא היו קבועות ועדיין לא הייתי רווחי.

      אם אתה עושה חישוב מהיר, השקעתי בתחום 480 שעות לפחות עד שתוגמלתי פעם ראשונה. אתה אומר שאתה מכיר את התחום וקורא עליו הרבה זמן, אבל צר לי להגיד לך שזה לא אומר שאתה יודע יותר מכולם. כל עוד אתה לא מרוויח מזה כסף אתה יודע בדיוק כמו הבחור שרק אתמול התיידד עם התחום דרך הבלוג שלי. ברגע שאני הבנתי שהפז"מ שלי באינטרנט לא משחק עניין, התחלתי להצליח יותר.

      והנה כמה טיפים:
      1. אל תתייאש, גם אם ייקח לך שלושה חודשים עד המכירה הראשונה.
      2. תמיד תזכור, ששיווק שותפים זה משהו שעובד, והסיבה היחיד שזה עדיין לא עובד לך זה כי לא צברת מספיק ניסיון.
      3. תשווק 10 קמפיינים במקביל!
      4. שיווק שותפים זה לא כסף קל, ככל שתבין את זה יותר מהר, כך העבודה שלך תהיה יותר יעילה.
      5. כשאתה מעלה קמפיין, אל תחשוב על הכסף שאתה הולך להרוויח ממנו, תחשוב איך אתה עוזר לאנשים לפתור בעיות בצורה הטובה ביותר.

      בהצלחה.

  3. אנונימי   14 באפריל 2008 בשעה 16:37
    (#)

    תודה על הפוסט.

     

    כרגע אני עובד שלא בדרך הרחבה. אני חושב שזה היה הדבר הטוב בזמנו כדי שאני פשוט אתחיל ולא אתקע במערבולת אינסופית של מחקר ואתייאש מכל העניין. עכשיו שאני מרגיש נוח עם העניין, אני רואה שמתאים לי הדרך הרחבה יותר. פשוט זמני מוגבל ואני באמת רואה שהרבה מזמן מתבזב במעבר של רוטינות…

     

    יש לי כמה שאלות:

    1. כמה מילות מפתח (בממוצע) לדעתך הם מספר סביר להתחיל עם קמפיין?

    2. האם אתה עושה split testing (עמודי נחיתה ומודעות) כבר משלב הבדיקה הזאת?

    3. האם ב-400 או 500 קליקים שאתה בודק מוצר אתה עושה tweaking ע"מ לשפר CTR ו-ROI?

     

    תודה

    • המיליונר בפיגמה   14 באפריל 2008 בשעה 21:56
      (#)

      אהלן,

      כל אחד והשיטת עבודה שלו, מה שיוצא לך הכי נוח.

      אני מקווה שהתשובות יספקו:
      1. אין לי איזה כלל לגבי זה, כמה שיותר אני מניח. ותאמין לי שכמה שיותר זה תשובה שאני מאוד שונא, אבל פשוט אין לי משהו קבוע. כמה שאני מצליח למצוא.
      2. אני עושה Split-Testing למודעות טקסט שלי באדוורדס, תמיד! אבל לעמודי הנחיתה אני עושה בשלב מאוחר יותר.
      3. רק אם אני רואה שה-CTR שלי נמוך מ-1%-1.5%, כך אני לא נוגע בקמפיין עד שהוא מגיע למטרה.

      בהצלחה.

      • אנונימי   14 באפריל 2008 בשעה 22:35
        (#)

        תודה…

         

        רק עוד שאלה הקשורה לשאלה 2:

        בסיגמנטציה האם אתה גם מתאים את דף הנחיתה ל-AdGroup? כלומר האם אתה טורח בשלב הניסיון להכין עמוד ממוקד ברמת ה-AdGroup או רק עמוד נחיתה אחד לכל הקמפיין? שוב אני מדבר בשלב בדיקת המוצר… פשוט אני מוצא את עצמי משקיע הרבה זמן על נישה שלא בטוח שהיא רווחית…יכול להיות שזה דבר משתלם בסוף ואני אשווה תוצאות.. בכל זאת תהיתי איך אתה עובד?

  4. אנונימי   14 באפריל 2008 בשעה 19:50
    (#)

    יש לי קמפיין עם מילות חיפוש, לצורך בניית קבוצות מילים ממוקדות, צריך כל פעם קמפיין חדש עם הקבוצה הממוקדת או שזה מאפשר להוסיף ADD NEW KEYWORD GROUP לאותו קמפיין לא מצליח למצוא תאופציה הזאת בGAW . אולי אתה יודע?

  5. אנונימי   14 באפריל 2008 בשעה 22:54
    (#)

    אהלI PJS

     

    כשאתה אומר לבחור 10 מוצרים האם זה 10 נושאים שונים של מוצרים שמתוכם אתה בוחר מספר מוצרים ואתה שם אותם בדף הנחיתה שלך? 

     

    האם יש לך דף נחיתה עם מוצר בודד אחד  או שכל האתרים שלך הם בעלי 2-4 מוצרים שאתה ממליץ עליהם?

     

    תודה לך שאתה משתף אותנו במסע שלך ….. 

    • המיליונר בפיגמה   14 באפריל 2008 בשעה 23:02
      (#)

      אהלן,

      שאלה מצויינת! כשאני אומר לבחור 10 מוצרים, זה אומר 10 נישות שונות. כשאני מוצא שני מוצרים טובים מאותה הנישה, אני מחשיב אותם כמוצר אחד.

      בסופו של דבר, 10 מוצרים שונים מבחינתי = 10 קמפיינים שונים באדוורדס, שזה אומר 10 עמודי/אתרי נחיתה שונים.

      בהצלחה.

  6. יוני   14 באפריל 2008 בשעה 22:55
    (#)

     אל תתיאש מ-Direct Linking

    יש לי קמפיין בודד שבחודש הטוב שלו הכניס  כ-7 אש"ח נטו בשיטה הזאת.

    • המיליונר בפיגמה   14 באפריל 2008 בשעה 23:04
      (#)

      תודה רבה על התגובה. אני עדיין לא מתייאש מדיירקט לינקינג, אבל כל אחד עובד עם מה שעובד בשבילו :) בוא נראה אם זה יעבוד בשבילי :)

      מה קרה לקמפפיין הזה עכשיו?

  7. אנונימי   14 באפריל 2008 בשעה 23:37
    (#)

    היה לי גם כמה קמפיינים ב-DIRECT LINKING שהכניסו לי כמה אלפים טובים אבל הם לא החזיקו לטווח ארוך.

    ובמיוחד במוצרים של קליקבנק לפי דעתי זה די קשה לעשות DIRECT LINKING כשיש עוד המון אנשים שמפרסמים על אותו כתובת אתר ויש מלחמות בידים מעצבנות שסתם גוזלות זמן ואנרגיה.

     

     

     

    • המיליונר בפיגמה   14 באפריל 2008 בשעה 23:47
      (#)

      הדרך היחידה לבדוק אם זה עובד זה לפעול, עד אז הכל ישאר אצלי בגדר שמועות :)

      גם כך יקח לי שבועיים לכתוב 10 עמודי נחיתה.

  8. קישקשתא   15 באפריל 2008 בשעה 14:04
    (#)

    אהלן

     

    יש לי מספר שאלות חשובות :

     

    1.איך ניתן להפנות ישירות עם החוק החדש של גוגל שדורש שכתובת האתר המופנה תהייה זהה לכתובת המוצגת ,מצב זה מתאים רק לאדם הראשון שתפס את הכתובת ואז הוא יכול לפרסם את שם הדומיין של המוצר בכתובת המוצגת.

    מה עושים האחרים?

     

    2.זה ידוע שאם אתה מפנה ישירות אז אין לך שליטה על שימוש בגוגל אנליטיקס ו -xtreme conversions ,אלה אם אתה עושה frame redirect ואני לא יודע אם זה מותר ואיך כל זה ישפיע על ציון האיכות.אלא אם אתה מוכן לספר לי על דרך יצירתית אחרת.

     

    3.והשאלה הכי חשובה : האם למרות כל הקשיים שגוגל מערימים עליינו האם עדיין ניתן לעבוד בשיטה זו בזמן שיש עוד מתחרים שמפנים ישירות ? לפחות לזמן קצר כדי לקבל כמה קליקים ואינדיקציה ואחרי זה לבנות דפי נחיתה ,

    האם לגוגל לוקח זמן לעלות על זה בזמן שכבר קיבלת תמונה מלאה של הקמפיין או שהם מיידית מורידים את הציון איכות של המילים או יותר גרוע – לא מציגים את המודעה?

    • המיליונר בפיגמה   15 באפריל 2008 בשעה 22:35
      (#)

      אהלן,

      אני לא יודע את כל התשובות לשאלות שלך, אני אנסה לענות על מה שאני יודע.

      1. זה לא מי שתפס ראשון את הדומיין. זה מי שיש לו את ה-Quality Score הכי גבוהה… מקווה שזה יהיה אני, אם לא אני אחפש פתרונות.
      2. עוד לא בדקתי את זה, אבל זה Plan B. ראיתי שאנשים עושים את זה, ואני מניח שגם אתה ראית. לפי ההגיון ה-QS צריך לרדת, אבל כנראה הם משתילים טקסט מוסתר מתחר ל-Frame, תעשה View Source. אני מבחינתי, כשאני אגיע לגשר, אני אחצה אותו.
      3. לא יודע, אני אבדוק, ואני אגיד לך.

      מקווה שעזרתי כמה שיכולתי.

  9. פלאפל   25 במאי 2008 בשעה 18:19
    (#)
    נו, אז איך הולך עם הדיירקט לינקינג?
    עשית כבר את הניסוי של להעביר את כל הקמפיינים הללו לדפי נחיתה משלך?
    אני אשמח לדעת מה אחוזי ההצלחה שקצרת ב-2 השיטות על אותם הקמפיינים. (אם זה כבר נעשה)
    אם כבר פרסמת פוסט בעניין אז אשמח אם תפנה אותי אליו… אני חיפשתי ולא מצאתי. (גם נהיה לך קצת בלאגן בסדר של הדפים)
    אחלה יום גבר,

    פלאפל

    • המיליונר בפיגמה   27 במאי 2008 בשעה 9:46
      (#)

      אהלן,

      לצערי הרב, נאלצתי להפסיק את הקמפיינים של הדיירקט לינקינג, וזאת בגלל ה-Google Slap, מאחר ולקמפיינים של הכסף שלי, הבידים עלו, ואין לי מספיק מסגרת אשראי לדיירקט לינקינג…

      בחודש הבא, ללא ספק, אני אחזיר אותם…

  10. godlight   14 בנובמבר 2009 בשעה 16:21
    (#)

    אהלןן
    כמו שאתה רואה התחלתי לקרוא את הפוסטים שלך קצת באיחור, אני משאיר את עצמי במתח עדיין וקורא מהסוף להתחלה :] עוד לא יודע אם הצלחת בסוף להגיע למליון מכווה שכן בכל מקרה בלוג מדהיים!!

    ועכשיו לשאלה, אם אני מפיק באנר שמפרסם מוצר כלשהו, אני צריך לקבל אישור מהיצרן\חברה (שהמוצר הוא שלה) כדי לפרסם אותו?
    או שאני יכול להיות יצירתי וכל עוד המוצר נמכר זה בסדר?

    סורי לא מצאתי פוסט עד הפוסט הזה שקשור איכשהו לנושא…

    • המיליונר בפיג'מה   16 בנובמבר 2009 בשעה 15:53
      (#)

      שאלה מצויינת,

      אם מדובר בקליקבנק אז כן, אם מדובר ביצרנים קצת יותר רציניים אז לכל אחד יש חוקי קידום אשר רשומים בעמוד ההצעה, במידה והיצרן לא אוסר על כך אז אתה יכול. אל תגדיל ראש ותשאל אותם. אם לא כתוב במפורש שאסור, תעשה מה שאתה רוצה…

      בהצלחה :)

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!